середу, 1 лютого 2017 р.

План звіту за напрямком курування

1. Визначити тему курування, її актуальність, цільову аудиторію та свої персональні цілі.
Моя тема курування - бібліотечний фонд, формування, каталогізація, облік. Бібліотечний фонд - це основа будь-якої бібліотеки. Він рухливий, потребує постійної актуалізації, для зручності користування - правильної систематизації та каталогизування, для впорядкування - точного обліку. 
Актуальність теми - вже багато років я шукаю матеріали стосовно бібліотечного фонду в мережі інтернет. Справа в тому, що у нас в країні не дуже розроблена як нормативна, так і методологічна база стосовно цього предмету. Немає ДЕСТУ, нормативні акти стосовно обліку - це, здебільшого, постанови Мінфіну, немає власних таблиць бібліотечної класифікації (а публічні бібліотеки не використовують УДК) тощо. Бібліотечна блогосфера теж оминає цей доволі вузький та складний напрямок бібліотечної справи. Тому збираю по зерняткам та ділюсь з колегами. Саме вони є цільовою аудиторією моєї теми курування.
Але є ще один аспект, пов’язаний з формуванням бібліотечного фонду. Це моніторинг книжкового ринку, необхідність орієнтуватися серед книжкових новинок, бестселерів, популярних авторів. Знати читацькі запити, щоб якісно їх задовольняти.
Також для ефективного курування необхідно визначити цілі:
- особистісні - саморозвиток, безперервне навчання протягом усього життя;
- соціальні - допомога колегам, обмін досвідом, розширення кола спілкування;
- професійні - удосконалення своєї діяльності, зростання ефективності праці, більш грамотне планування та використання часу на збір та обробку інформації, підвищення рейтингу опублікованих матеріалів у соціальних мережах.

2. Створення блогу. Блог "Бібліотечний фонд: комплектування, каталогізація, облік" 

3. Джерела інформації.  Blogger, Twitter, Facebook, Google, GoogleBooks, тематичні соціальні мережі (наприклад, LiveLib), професійні бібліотечні сайти, сайти книговидавництв.
4. Основні інструменти пошуку та стеження: Symbaloo, Scoop.it, Paper.li, Netvibes, Evernote, RebelMouse, Pinterest, Klout

5. Створення персональної мережі. У соціальних мережах Twitter, Facebook, Blogger, Klout, Scoop.it підписана і спілкуюсь з експертами-однодумцями. Також створила за допомогою Popplet.com "Персональне навчальне середовище"

6. Агрегація всіх каналів в один потік. Netvibes, RebelMouse

7. Створення фільтрів для вхідних каналів. Для цього можна використовувати Klout та, для наукових статей, наприклад, Scopus. 

8. Матеріали для публікації. Завдяки новим новим для мене інструментам (агрегаторам, Twitter, Pinterest) значно зросло коло інформаційних джерел, водночас пошук став більш предметний і менш часозатратний. Знайдений матеріал публікую на Facebook, у Twitter, Scoop.it, Pinterest. Цікавий матеріал зберігаю у Evernote для подальшого використання.

9. Перевірка джерел кожної статті і автора. Для цього використовую антіплагіатори, засоби оцінки достовірності фото, вибирати тільки підтверджені аккаунти в соціальних мережах.

10. Редагування матеріалу. Власні матеріали перед публікацією, зазвичай, редагую: виправляю помилки, можливо, дещо змінюю, додаю зображення. Коли роблю репост, то за потреби додаю власний коментар, хештеги.

11. Додати власний погляд, думку. Саме це намагаюсь робити у коментарях до репостів. У власному блозі рідко зловживаю копіпастами, пишу авторський текст.

12. Використання назви, яка забезпечить безпосередній контекст. Так, це важливо ("Как вы лодку назовете, так она и поплывет"). На мою думку назва повинна по-перше, розкривати зміст тексту, а по-друге, зацікавити користувача контенту, виділятися з поміж інших.

13. Забезпечити посилання на джерела, авторів. Завжди даю посилання на першоджерело, бо повага до авторських прав підвищує повагу до тебе. 

14. Послідовність обраних новин, щоб забезпечити зручну подачу інформації для ваших читачів.
На блозі новини можна розташовувати як за зворотньою хронологією, так і в тематичних блоках. Це досить зручно. У твіттері та фейсбуці важливий пост можна закріпити у горі сторінки.

15. Періодично оновлювати контент. Завдякі підключеним агрегаторам, контент, наприклад у твіттері оновлюється щоденно, у фейсбуці теж стрічка приносить много цікавого, на блозі намагаюся писати не рідше 1 раза у два тижні.

16. Розповідати про вашу місію, партнерів, спонсорів. За своєю діяльністю спілкуюся з багатьма партнерами, розповідаю про них у своїх дописах, даю посилання.

17. Поширення і синдикація по відповідних каналах, в тому числі соціальні мережі, блог. Використовую блог "Тургеневские девушки", Твиттер, Scoop.it, Youtube, Facebook, Pinterest.

18. Зворотній зв'язок. Якщо є коментарі, то це означає, що текст був цікавим, дискусійним. Намагаюсь оперативно всім відповідати.

19. Контролювати і відслідковувати відвідувачів. Роблю це за допомогою статистики у блозі, аналітики у Твіттері, кількості переглядів і пінів у Pinterest. 


20. Удосконалювати і покращувати. Так, все потребує постійного вдосконалення і оновлення. Не можна стояти на місці, бо світ дуже бурхливо розвивається, з’являються нові можливості, нові сервіси, нові потреби.

Мені дуже радісно, що я беру участь у навчанні на цьому курсі. Так інтенсивно, з максимальним практичним зиском я ще не навчалася. Красно дякую тьюторам!

Немає коментарів:

Дописати коментар