пʼятницю, 18 листопада 2016 р.

Робота з бібліотечними ресурсами

Завдання цього тижня досить велике за обсягом та складається з чотирьох блоків.

1.  Використовуйте пошукову систему Google. Сформулюйте пошуковий запит за Вашою тематикою з використанням логічних операторів і фільтрів таким чином, щоб одержати мінімальну кількість джерел. Виконаєте пошук за аналогічним запитом у Google АкадемииПорівняйте результат (збіг, видовий склад, тип змісту). Який результат для Вашої діяльності більш прийнятний? Чому?

Мій пошуковий запит - "бібліотечні фонди". Спочатку я провела пошук у Google, скориставшись функцією "Розширений пошук", застосувавши логічний оператор AND, та фільтри: мова - українська, країна - будь-яка, дата оновлення - останній рік, ліцензія - будь-яка.

Результат пошуку - 923 джерела. Якщо застосувати ліцензію на використання та зміни з некомерційною метою - пошук не дає результатів.

Наступний етап - пошук у Google Академії за тим же запитом "бібліотечні фонди". Результат - 1170 джерел. Щоб зрівняти умови, я добавила фільтр "за останній рік", як і в попередньому пошуку. Результат - 47 джерел.
Очікувано, результати і за видовим складом, і за змістом, були різні. В Google Академії - це переважно публікації в наукових журналах, реферати. В Google - це матеріали стрічки новин, законодавчі акти, публікації з бібліотечних блогів стосовно прикладної роботи за фахом. Вочевидь, для моїй діяльності як практика, результати звичайного пошуку більш мене задовільняють, а результати пошуку в Google Академії можуть бути цікавими для формування  загальної уяви про вектор розвитку бібліотечної науки.

2. Один акаунт. Весь світ Google! Створіть в «Своїй бібліотеці» на Google Books нову книжкову «полицю» і «розмістіть» на ній кілька знайдених джерел за Вашою тематикою. Склад і режим доступу на вибір.

За допомогою інструкції, розташованої на сторінці Google Books я створила книжкову полицю "Бібліотечний фонд" та додала до неї декілька книг, знайдених у результаті пошуку.

3. На платформі ScienceDirect знайдіть документи у відкритому доступі за Вашою темою. Використовуйте розширений пошукЗбережіть кілька документів на свій комп'ютер.

Я здійснила пошук за словосполученням "libraryANDcollection" з фільтром "Open Access/ Відкритий доступ". Результат пошуку - 5711 джерел. Деякі з цих джерел я скопіювала на свій комп’ютер та додала до блокноту Evernote.

4. Знайти у Twitter профіль знайомої Вам традиційної або електронної бібліотеки (наукової установи).
У твіттері я підписана на багато бібліотечних акаунтів. Наприклад, я читаю 
Библиотекарь НТУ ХПИ@LibrarianKhPI,  Научная библиотека@hgnb_korolenko,  Наукова бібліотека Національного університету Києво-Могилянська академія LibraryNaUKMA@LibraryNaUKMAБиблиотека Каразина@biblio2016.







Немає коментарів:

Дописати коментар